نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1677
-
الف
+

دومین نمایشگاه کتاب در ولایت «بلخ» گشایش یافت

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی ، نمایشگاه کتاب در ولایت بلخ برگزار شده است.

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، دومین نمایشگاه کتاب از سوی شماری از انجمن‌ها، انتشارات مختلف و کتاب‌خانه‌های ولایت(استان) بلخ در کتاب‌خانه «شهر کتاب بلخ» شهر مزارشریف، گشایش یافت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «فردین فردوس» رئیس کتاب‌خانه شهر کتاب ولایت بلخ، گفت: «این نمایشگاه به مدت یک هفته از سوی شماری از انجمن‌ها، کتاب‌خانه‌ها ‌و انتشارات مختلف شهر، برگزار شده است.»

«فردوس» افزود: «در این نمایشگاه بیش از ۱هزار جلد کتاب به نمایش گذاشته شده است.»

«صالح محمد خلیق» رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: «برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند بر رشد فرهنگ مطالعه در بین دانشجویان و فرهنگیان، مؤثر واقع شود».

رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت، ادامه داد: «فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در ولایت بلخ نسبت به سال‌های گذشته، افزایش یافته است».

با این حال شماری از بازدیدکنندگان این نمایشگاه، ضمن استقبال از برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها می‌گویند: «مطالعه یگانه کلید مبارزه با ناامنی‌ها در کشور است».

«عصمت‌الله» یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه، با بیان این‌که مطالعه یگانه راه حل و مبارزه با جهل و ناامنی‌ها در کشور است، گفت: «خوب است که فرهنگ مطالعه از طریق برگزاری این چنین نمایشگاه ها نه تنها در سطح ولایت بلخ، بلکه در تمام نقاط افغانستان همگانی شود».

آوا پرس، نوشت: «در سال جاری این دومین نمایشگاه کتاب است که در شهر مزار شریف با هدف ترویج فرهنگ مطالعه برگزار می‌شود.»

م ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر